MENU

Informacje i instrukcje dla wnioskodawców

 Pierwszy krok

Zgodnie z wytycznymi Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakresie pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027: „O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP”.

WAŻNE! Warunkiem uzyskania wsparcia jest pozyskanie NUMERU EP (numer ewidencji producenta ARiMR), tj. numeru identyfikacyjnego nadawanego przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

Obowiązek dotyczy wszystkich!
Niezależnie od tego, czy jesteś osobą fizyczną planującą założenie działalności gospodarczej, jednostką sektora finansów publicznych, stowarzyszeniem czy inną osobą prawną – aby otrzymać dofinansowanie z funduszy unijnych, musisz posiadać numer producenta ARMiR nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz.U z 2014 r. poz. 1872 z późn. zm.).

Czym jest numer ewidencji producenta ARiMR?

To 9-cyfrowy kod, który jednoznacznie identyfikuje każdego beneficjenta środków unijnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej. Stanowi on podstawę do ewidencji producentów rolnych i jest niezbędny do ubiegania się o różnego rodzaju dotacje i wsparcie.

Jak uzyskać numer EP?

Jeśli podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy nie posiada nadanego numeru identyfikacyjnego, należy wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek.

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  1. Osobiście– składając wniosek na formularzu opracowanym i udostępnionym przez ARiMR – w oddziale ARIMR właściwym miejscowo.
  2. Online– poprzez platformę e-PUAP używając swojego profilu zaufanego.

Wniosek i Instrukcja wypełniania dostępne są na stronie internetowej ARiMR
Link: https://www.gov.pl/web/arimr/wniosek-o-wpis-do-ewidencji-producentow2

Ważne informacje

  • Numer producenta ARiMR jest unikalny dla każdego podmiotu.
  • Numer ten nie podlega dziedziczeniu – następca prawny musi samodzielnie ubiegać się o jego nadanie

Drugi krok – rejestracja w systemie PUE ARiMR

Po uzyskaniu numeru ewidencyjnego producenta (EP), kolejnym, niezbędnym krokiem, jest rejestracja w systemie ARiMR. Rejestracja ta umożliwi korzystanie z systemu teleinformatycznego ARiMR, m.in. składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą generatora.

Jak zarejestrować konto w PUE?

Aby skorzystać ze strony ARiMR, należy posiadać/utworzyć konto zgodnie z Instrukcją logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Uzyskanie dostępu do aplikacji (założenie konta) odbywa się w formie elektronicznej. System teleinformatyczny ARiMR regulowany jest w oparciu o art. 10 ustawy ARiMR i dostępny jest z poziomu strony internetowej ARiMR
Link: https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna

Szczegółowa instrukcja w PDF znajduje się poniżej w sekcji instrukcje dla wnioskodawców – pkt.1

Profil zaufany jako środek identyfikacji elektronicznej

Wnioskodawco!

Wszystkie nabory w nowym okresie programowana 2023-2027 odbywać się będą w systemie teleinformatycznym ARiMR. Dlatego, w celu weryfikacji Twojej tożsamości, niezbędne będzie posiadanie przez Ciebie profilu zaufanego.

Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Dzięki niemu możesz potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia Twojej sprawy.

Twój podpis elektroniczny

Profil zaufany umożliwia elektroniczne podpisywanie dokumentów. Dzięki temu możesz złożyć np.: podanie, wniosek, odwołanie czy skargę bez konieczności drukowania dokumentu, jego ręcznego podpisywania i skanowania. Profilem zaufanym możesz logować się w różnych systemach i aplikacjach administracji publicznej, aby załatwiać sprawy urzędowe. Podpis elektroniczny ma taką samą wagę jak podpis odręczny.

Jak założyć profil zaufany?

Profil zaufany założysz na stronie www.pz.gov.pl wybierając przycisk “Zarejestruj się” i wybierając jedną z podanych tam opcji.

Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – obejrzyj film na YouTube
link: https://www.youtube.com/watch?v=QjDpirVDCMg

 

Instrukcje dla wnioskodawców

  1. Jak zalogować się do PUE – kliknij, aby wyświetlić 
  2. Jak ustanowić pełnomocnika – kliknij, aby wyświetlić 
  3. Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem pue ARiMR – kliknij, aby wyświetlić 
  4. Instrukcja powiadomienia sms – kliknij, aby wyświetlić 
  5. Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem pue arimr – kliknij, aby wyświetlić 
  6. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy poprzez platformę PUE – kliknij, aby wyświetlić 
  7. Pomocniczy załącznik do Instrukcji dla wniosku o przyznanie pomocykliknij, aby wyświetlić 

Wytyczne dla wnioskodawców

  1. Wytyczne podstawowe – kliknij, aby wyświetlić 
  2. Wytyczne szczegółowe – kliknij, aby wyświetlić

 

Obszar LGD - Przyjazne Mazowsze

 

Wsparcie na wdrażanie i zarządzanie strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność
dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach EFRROW